Om meg

Bildet mitt
Trondheim, Sør-Trøndelag, Norway

mandag 2. mai 2011

Gammelt blir som nytt!







Hvorfor kjøpe alt nytt når man kan fikse på det gamle? Det er faktisk morsomt å fikse på gamle møbler, og så får du din egen stil på det, litt annen vri enn det du kjøper i butikken og som alle andre har. Jeg har fikset og trikset litt på mange av de møblene jeg har, både med hjelp av maling, beis, lakk, spraylakk og sjabloner, skiftet ut knotter osv.
Har også fikset litt for andre innimellom. Akkurat nå holder jeg på å male en sprinkelseng, skjønt det er mer kjedelig enn det er morsomt, skikkelig drittjobb. Har også tatt lakkbeis på et par gamle nattbord, spent på hvordan de blir. De hadde stygg overflate så måtte gjøre noe. Har mest lyst til å lakke dem med sort pianolakk, syns det er kjempestilig. Men da må jeg sette bort jobben og det kan bli dyrt, derfor prøver jeg selv først å se om jeg får til noe med det jeg har. Møbler kan man kjøpe brukt på garasjesalg, loppemarked eller hos Fretex hvis man ikke arver noe gammelt fra familie. Penger spart er penger tjent! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar